2011. január 9., vasárnap

Havas és Hamvas

Havas Henrik vagyok...tényleg be kell mutatkoznom? Persze, az újszülöttek kedvéért. Legyen.
Rokobauer Henrikként jöttem a világra, imádtam a Nagymamámat, és az újpesti focit. A STORY4-en 2008-januárjától van műsorom. Mindenki tudja, hogy előtte kirúgtak a Tv2-től - a média világa olykor kemény -, de mindegy is, mert Nekem volt igazam. Egyébként Rádiósként kezdtem a pályám, már, több mint 30 éve. Az még kolbászból is sok...
Kevés olyan dolog van a Földön, amihez nem értek. Folyton képzem magam, és mindig megpróbálok új, érdekes dolgokat kitalálni. Így esett, hogy még jogot is végeztem, voltam címzetes államtitkár, és a sajtóműfajok elméletét oktattam szegeden.
Rengeteg televízió műsort készítettem: Össztűz, Hőmérő, Közhang, Ütköző. MTV - Ablak, Gazdasági műsorok, Napkelte, HÉT, Szabadságtér, Aktuális, 99 RTL - Perpatvar, Heti hetes, 2006 - Mokka, Buzera E mellett szeretek és jól is tudok írni is mindenféle témában: politikáról, történelemről, sztárokról és lúzerekről: Ki tudja merre? Bős-Nagymaros dosszié, Arad után, A cég árulója, A láger, Negyvenkilencesek, Börtönriportok, Szeretők, Pro Domo, Kihívás és látomás, havas story(k)1, A sztár a lúzer és aki az anyját kereste.

(...) Ó, igen, mutatni és megejteni és elkápráztatni, sőt még igazat is mondani, ha ez jól áll és hízeleg, még jónak is lenni, lehetőleg közönség előtt, beszélni róla, kellő szerénységgel, hogy a hatás még nagyobb legyen, ez a lényemben mélyen-mélyen lakó svihákság, mint a polip a tenger szikláinak legsötétebb lyukában, ott lakik, ez az, ami lényemben és magatartásomban és csaknem minden szóban, amit kimondtam és leírtam, ez a svihákság, ez a tisztátalan nagyzolás és egészségtelen túlzás. Jellemhiba. Megbízhatatlanság. Ígérni és nem megtartani. Az összeütközésből magamat kivonni. A kellemetlent elkerülni. Nem helytállni. De minderről óvatosan nem tudni. Ennek a nemvalódinak és fölhecceltnek és maszknak és parádénak és hencegésnek túl nagy hatalma volt, ennek a hazugnak, próteuszian jó és ügyes, remek technikával forgott és dolgozott, hogy mindenkit megtévesszen és ez csaknem sikerült is és nem keltett gyanút, csak a legtisztábbakban, azokban is csak néha. Persze ahol svihák vagyok, nem vagyok, és nem is lehetek valódi. Álarc, semmi, üresség, hiábavaló, nemlétező. Minden bűnös pont az infernális hatalmak számára betörési hely. Az ember itt személytelen. S ezért hatalmát a pokol itt kifejtheti. Nem valódi annyi, mint nincs. A svihák a jellegzetes nemvalódi. Hazug és ál, de tüneményesen rejtegeti mindazt, ami becstelen és hitvány és piszkos, végeredményben komikus. Az önmagát elrejtő csibész hihetetlen apparátusát veszi igénybe, hogy megtévesszen. Elbújni. Jól elbújni. Az egész pszichológiát fel- és kihasználni, hogy még jobban el lehessen bújni. Minden karakterológiai tudás csak arra jó, hogy az ember a rejtőzésben még ügyesebb és gyorsabb legyen, az ember itt tanul lélekjelenlétet, intelligenciája itt finomodik, hogy a leleplezést már jó előre megelőzze. "Ha a hazug igazat mond, rosszabb, mintha az igaz hazudik." (...)
http://hamvasbela.org/szavak/karhozat.html

Nincsenek megjegyzések: