2009. október 30., péntek

A Titanicon az utolsó pillanatig játszott a zenekar



Az agymosás és médián keresztüli befolyásolás 23 eszköze

Hogy is próbálnak minket manipulálni? Az emberek véleménye és viselkedése könnyen irányítható. Azok, akik a tömegmédiát irányítják, évtizedenként, évente, vagy akár hetente változtatják az emberek gondolkodásának irányát. Újabb és újabb popsztárok, trendek és hóbortok kerülnek színpadra és tűnnek el a süllyesztőben tengernyi elköltött pénzt és mocskot maguk mögött hagyva, melyet mi csak "popkultúra" néven ismerünk meg.
A lehetőség viszont most adott, hogy bárki irányítsa a világot és végre a farka csóválja a kulturális kutyát. Az alábbi kezelési útmutatóban ehhez olvashatunk instrukciókat.
Egyszerű viselkedéstudományi eszközök ezek, melyek segítségével befolyásolható és kihasználható az emberek idegrendszere.

A 23 eszköz:
1. Az igazán hatékony agymosás kulcsa hogy, az emberek alapvető tudatát dolgozza meg. Alakítsd őket idegi szinten, hogy már maguktól igényeljék az "inputot" és végül már nevezzék azt önálló gondolkodásnak. Tedd képessé őket rá, hogy ne gondolkodjanak.
2. Korlátozd az öntudat és a józanész minden formáját.Pusztítsd az ösztönt és az intuíciót.Aktívan és megállás nélkül bátorítsd a külső tudatot.Minél több döntés tekintetében tedd az embereket az "inputtól" függővé.
3. Gyorsítsd a hírfolyamot, hogy az információ ritmusa összezavarjon és láthatóan változzon.
4. Szoktasd meg az emberekkel, hogy naponta több százezer ingerrel bombázzák őket. Tanítsd meg őket, hogy figyeljenek erre a folyamatra és nevezzék azt Valóságnak. Soha ne engedd, hogy azt kérdezzék mi a valóság.
5. A határok gondos meghúzása nagyon fontos. Tervezd meg, hogy mit akarsz elhitetni az emberekkel és biztosítsd, hogy minden, kezükbe adott válaszlehetőség az általad meghatározott keretek közt található és végül biztosan eredménnyel jár. Ezt hívják a Választás Illúziójának.
"Ebéd előtt vagy után akarod felsöpörni a padlót?" Alkalmazd ezt a képletet a gazdasági rendszereknél, politikusoknál, hírek esetében, rivalizáló márkákra és a szórakoztatóiparban.
6. Törekedj a legkisebb közös nevezőre. Gondoskodj róla, hogy minden műsor 6 éves gyerekek érzelmi és intellektuális szintjén álló emberek számára kínáljon problémakezelő megoldást.
Legyen az egész vicces és senki nem fog észrevenni semmit.
7. Tartsd az embereket passzivitásban. Ösztönözd a kanapén fetrengést, mint általános megoldást minden gondra.
8. Ne gondolkodtasd az embereket. Már így is van épp elég bajuk. Iktasd ki a véleményalkotás fáradságát számukra azzal, hogy készen adod a kezükbe, amit gondolniuk kell. Tedd mindezt tudat alatt, valószínűleg egyébként is túl ostobák a döntéshozatalhoz.
9. Gondoskodj róla, hogy ne legyen jelentéssel és céllal rendelkező történet az azonnali ingerek mögött. Amennyire csak lehet, kerüld az egyetemes témákat. A legnagyobb odafigyeléssel biztosíts mindenkit a felől, hogy semmilyen kulturális, társadalmi vagy globális vonatkozás nem ütközik a kényelem és a fogyasztás összefüggéseivel.
10. Soha ne ösztönözd a felelősségvállalást és véletlenül se sugalld, hogy az ember beleszólhat közös jövőjének alakulásába és az őt körülvevő valóság formálódásába.
11. Kizárólag csoportok által felügyelt egyéniségekre van szükség. Az ilyen "önálló individuumoknak" utat engedve a szabad választás erőteljes illúzióját keltheted.
12. Mutasd be szenzációsként és éljenezd a sekélyest.
13. Az információ csak icipici bájtokban közvetíts. Csinálj figyelemhiányból fakadó zavart. A televízió már néhány évtizede mutatja az utat ebbe az irányba.
14. A lényeg az ismétlés. Ismételd a fontos üzeneteket, amilyen gyakran csak lehet.
15. A lényeg az ismétlés.
16. Az ismétlés a lényeg.
17. Mindenáron kerüld a racionalitást. Az embereknek nincs szükségük logikára, hogy befogadják az információt. A hit érzelmi alapokon nyugszik. Ne feledd: HÁBORÚ = BÉKE.
18. Minden emlékezz: két féligazság adja össze a teljes igazságot.
19. Démonizáld az önálló tudás technológiájának minden formáját. Dobj be oylan szavakat, mint "kultusz" vagy "agymosás".Szoríts a lap szélére mindenkit, aki efféle dolgokkal foglalkozik.
20. Tartsd életben az öntudat régi modelljeit. Utalj az emberek állapotára a flegmatikus vagy heves vérmérsékletű jelzőkkel, a programozható és a szándékos szavak helyett.
21. Mindig irányítsd az emberek figyelmét arra, ami igazán számít.Minden erőddel hangsúlyozd mi a helytelen.
22. Folyamatosan add a Minden Rendben Van illúziót - és csak nagyon óvatosan sugalld a tömegnek, hogy a legrosszabb félelmük akármelyik pillanatban valóra válhat.
23. Tanítsd meg az embereknek, hogy mindenki az, amit gondol és érez.
Erősítsd meg ezt az érzést azzal, hogy bánják a gondolataikat és bánják azt is, hogy bánják.
Ne feledd: azonosítani, azonosítani, azonosítani - ez majd kiszélesíti a bennük lévő üres örvényt, melyet csak a vásárlás enyhíthet.

Ezen egyszerű irányelvekhez ragaszkodva bárki képes lehet arra, hogy egész társadalmakat hozzon létre, melyek véget vethetnének az éhezésnek bárhol a világon, mindössze túl önzőek, hogy érdekelje őket. Így lehet kialakítani szilárd meggyőződéses fogyasztói elméket olyan vásárlási szokásokkal, melyek ereje a logikát és az értelmet könnyedén félresöpri.
Bárki lehet a média új arca. Sok szerencsét!
forrás: http://lmv.hu/node/4206

Kellemetlen igazság


"A növekvő szárazság a mediterrán térséget és nagyjából Magyarországot is érintheti, miközben a felmelegedés az extrém időjárási események gyakoriságának növekedésével is járhat. Ezt példázza a 2000-es tiszai, a 2002-es dunai árvíz, s arról is szó lehet, hogy a kevesebb csapadék sokkal egyenetlenebbül oszlik majd meg. Vagyis hirtelen zúdul majd ránk eső vagy havazás, aminek sokkal nagyobbak a kárai, mint az eddigi csapadékhullásnak. Magyarország számára a szárazság növekedése különösen azért súlyos lehetőség, mert hazánk édesvízkészletei viszonylag kritikus állapotban vannak. Egyes felmérések szerint mi egyedül vagyunk Európában, ahol olyan a vízgazdálkodás e tekintetben vizsgált helyzete, mint Afrika legsúlyosabban érintett övezeteiben" – hangsúlyozta Bartholy. Mindez a vízkészletek fokozottabb védelmére inti a döntéshozókat. http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=4479

Egy új magyar filmről (Az "Itt tartunk..." sorozatból)

"Gyerekek, ekkora gagyit én életemben nem láttam. Pedig láttam egy-kettőt. Ha valaki nekem "közönségfilm"-nek meri nevezni a Szuperbojz-t, azt szájbaverem. Mert én vagyok a közönség. Bárki az, aki szereti a filmet. Szeret röhögni, félni vagy csendben pislogni és szeret hinni ebben az egészben. Kabay és népes stábja olyan valamit önt a vászonra, ami csorgónyálú, hörgő előembert akar csinálni belőlem, aki csámcsogva röhög a buzikon, egy pár csupasz mell látványától boldogan elélvez és annak örül, ha felismeri a Gesztesit a Blikkből. Ha a magyar film ennyit ad a nézőjének vagy azt képzeli egy pillanatra is, hogy ennyi elég neki, én szótlanul kardomba dőlök."
www.origo.hu

2009. október 26., hétfő

Véletlennapló 64.

Délelőtt letöltök egy Mérő László előadást a Civil Rádió oldaláról, este az uszodában szembe jön velem M.L. (vagy egy rá kísértetiesen hasonlító ember).
:-)

2009. október 25., vasárnap

Minden, amit a segítői munkáról tudni lehet

Abban az időben: Tanítványaival Jézus Jerikóba érkezett. Amikor tanítványainak és nagy tömegnek a kíséretében elhagyta Jerikót, egy vak koldus, Timeus fia, Bartimeus ott ült az útszélen. Hallva, hogy a názáreti Jézus közeledik, elkezdett kiáltozni: "Jézus, Dávid fia, könyörülj rajtam!" Többen szóltak neki, hogy hallgasson, de ő annál hangosabban kiáltotta: "Dávid fia, könyörülj rajtam!" Jézus megállt, és így szólt: "Hívjátok ide!" Odaszóltak a vaknak: "Bátorság! Gyere, téged hív!" Az eldobta köntösét, felugrott, és odament Jézushoz. Jézus megkérdezte: "Mit akarsz, mit tegyek veled?" A vak ezt felelte: "Mester, hogy lássak." Jézus erre így szólt hozzá: "Menj, a hited megmentett téged." Az pedig nyomban visszanyerte látását, és követte őt az úton. Mk 10,46-52

Fabricius Gábor: Puha Neon Fejlövés

Egy könyv azokról, akik nélkül egész jól meglenne a világ. A fogyasztói társadalom kritikáját ígéri, ám irónia és távolságtartás helyett félájultan lehidal a pénz, a hatalom, a materiális "gazdagság", a csillogás, a felszín, a szimulakrum, a spektákulum, a megtévesztés, az átverés, az arculat, a brand, az image perclovagjai, a celebek, a producerek, a "médiaszemélyiségek", az arculattervezők, a designerek és hasonlók előtt. Felszínesen szól a felszínességről. Egy könyv, ami nélkül egész jól meglenne a világ.
:-(