2012. október 20., szombat
Olvasónapló 31.
Igényesen, kifogástalan stílusban megírt, ám kicsit szedett-vedett, hullámzó színvonalú könyv. Nem igazán látom ebben a formában történő kiadásának az indokát, mivel több, egymással csak érintőleges viszonyban álló nagyesszét fércelt össze a szerző. A cím sokatmondó, GYP előszeretettel beszél kéretlenül, mások helyett, s részben most is ezt teszi. Úgy éreztem végig kényszeresen - és ok nélkül - mosakszik valaki(k) előtt az édesapja miatt (helyett?), akinek ideológiai fordulatait és időskori álláspontját egyszerűen képtelen megérteni és elfogadni. A könyvnek komoly erényei vannak: szerző a Kádár-korszak lényegét például remekül ragadja meg, az Idill című fejezet a kötet legerősebb része. Ugyanakkor például a Horthy-hadseregről kínosan elfogult és egyoldalú képet fest. A szöveg ott erős, ahol a szerző kiesik a GYP szerepből, és mer személyes lenni, ott és akkor felszínes és hamis, amikor visszacsúszik a "megmondóember" szerepkörébe. Összességében csillogóan okos meglátások és megállapítások, nyilvánvaló csúsztatások, felesleges intimpistáskodások, pökhendien sznob kitételek és gyenge lábakon álló, tényalapon erősen vitatható megállapítások váltakoznak a könyvben, ami ezzel együtt sokszor meggondolkodtatott.
2012. október 16., kedd
2012. október 14., vasárnap
Mi a magyar? Műcsarnok
A harmada érthetetlen, a harmada blöff, a maradék erősen közepes. Csodálkoznék, ha erről a témáról csak ennyit tudnának mondani a magyar képzőművészek...
Ibsen: Peer Gynt Temesvári Állami Színház - Thália
Igen hosszú, igen megrendezetlen előadás, amiben a prózai és táncszínházi elemeket nem sikerült összegyúrni. Kár, mert érezhetően komoly erőfeszítés ment veszendőbe.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)