2011. február 12., szombat
Magyar filmkurzus 29. Ranódy L. Pacsirta (1963)
2011. február 10., csütörtök
Két lengyelül beszélő szegény román - Kamra
2011. február 9., szerda
Magyar filmkurzus 28. Mihályfy S: Indul a bakterház (1980)
2011. február 8., kedd
Olvasónapló 5.
Az orvosok később megállapították, hogy az idegláz kimerültség eredménye volt. Nem is lehet
csodálni: hiszen Mihály tizenöt évig egyfolytában megerőltette magát. Megerőltette magát,
hogy más legyen, mint amilyen, hogy sohasem a saját hajlandóságai szerint éljen, hanem úgy,
ahogy elvárják tőle. Utolsó és leghősiesebb megerőltetése házassága volt. Azután az utazási
izgalom és az a csodálatos megoldódási folyamat, amit az olasz táj idézett fel benne, és az,
hogy egész nászútján úgyszólván egyfolytában ivott, és sosem aludta ki magát, mind
elősegítették az összeomlást. És főképp ez: amíg az ember jár, nem veszi észre, hogy milyen
fáradt, csak akkor, amikor leül. Mihályon is csak attól kezdve hatalmasodott el tizenöt év
kumulálódott fáradtsága, hogy Terontolában akaratlanul, de nem szándéktalanul, a másik
vonatra szállt, a másik vonatra, ami Erzsitől egyre távolabbra vitte, a magány és önmaga felé.
2011. február 7., hétfő
Nyitott szemmel 8.
2011. február 6., vasárnap
Magyar filmkurzus 27. Sándor Pál: Herkulesfürdői emlék (1976)
Akkortájt nagyon megragadott, mai szemmel nézve viszont furcsa öszvér ez a film: leginkább Sándor Pál stílus-és hangulatteremtő erejének köszönhetően élvezetes, a témaválasztás felett finoman szólva eljárt az idő. Ám van olyan érzésem, hogy a menekülő '19-es vörösök már anno is csupán ürügyül szolgáltak a szanatóriumi világ megteremtéséhez a rendezőnek.
Egy Hamvas gondolat
(...) "Az ember a szerelmet és a sexust összezavarja. Gyakran szerelemnek tart valamit, ami csak sexus, és azt hiszi, hogy kivétel nélkül minden szerelemnek sexusban kell végződnie. S az ember azt hiszi, hogy a lényeket végül is a sexus teremti. A lényeget a szerelem teremti, a sexus csak azt a ruhát adja hozzá, ami terhére van, s amit úgyis le kell vetni. Teremteni csak két psyché tud, és ez a szerelem, amely testi érintkezés nélkül teremt. Amikor a sexus elmerül, elfelejtődik, amikor a két psychét a másik iste ni lénye oly erővel árasztja el, amikor még minden érintés vagy a közeledés merő gondolata is gyalázatnak, borzalomnak tűnik, amikor a másik, idegen, ismeretlen lény oly tüzet gyújt, hogy a természetből, mint a villám, kicsap, ez a psyché-szerelemben a megtermékenyítő nemzés pillanata." (...)
Héloise és Abélard In: A láthatatlan történet
Héloise és Abélard In: A láthatatlan történet
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)